Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohled na třídní klima v souvislosti se žákem s chronickým onemocněním
DUŠKOVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá problematikou žáka s chronickým onemocněním a jeho vlivem na třídní klima. V teoretické části jsou zpracovány charakteristiky vybraných chronických onemocnění, dále základní informace o onemocnění v souvislosti s psychikou. Navazuje školní legislativa týkající se žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, téma školní třídy jako sociální skupiny a také základní informace týkající se klimatu třídy. V praktické části jsou zpracovány rozhovory s chronicky nemocnými žáky, jejich třídními učiteli a dotazníky, které vyplňovali spolužáci žáka s onemocněním. Výzkumné šetření se zaměřuje především na pocity žáka s chronickým onemocněním ve školním prostředí, postoje učitele k nemocnému žákovi a jeho dopadem na vzájemné vztahy v třídním kolektivu. Žáci s chronickým onemocněním, kteří se zúčastnili našeho výzkumného šetření nemají problém se začleněním se do třídního kolektivu.
Způsoby zpracování a zvládání zátěžových situací u jedinců s onemocněním diabetes mellitus I. typu
LÁVIČKOVÁ, Iveta
Tato bakalářské práce se věnuje především popisu copingových strategií v zátěžových situacích u jedinců s onemocněním diabetes mellitus I. typu (DM1), kteří onemocněli během adolescentního věku. Teoretická část je zaměřena na dosavadní poznatky o diabetu mellitus I. typu, o copingu jako takovém, v neposlední řadě popisuje copingové strategie u jedinců s DM1. Pomocí kvalitativního výzkumu se praktická část věnuje zachycení zdrojů stresu a copingovým strategiím u jedinců s DM1 v adolescentním věku i v dospělosti. Součástí výzkumného souboru je pět jedinců, kterým bylo diagnostikováno onemocnění diabetes mellitus I. typu během adolescence. Výsledky výzkumu ukázaly, že tito jedinci vnímají stres zcela odlišně a volí různých copingových strategií při zvládání zátěže. Adolescentní jedinci mají tendenci spíše volit maladaptivní copingové strategie. Na druhou stranu dospělý jedinci volí více adaptivní strategie. Stres má u těchto jedinců vliv na jejich průběh léčby.
Diabetes mellitus 1.typu a zátěž
Douša, Martin ; Radvanský, Jiří (vedoucí práce) ; Procházka, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou onemocnění diabetes mellitus I. typu a možnostmi jeho kompenzace pomocí adekvátní tělesné aktivity, se zaměřením na pacienty středního a staršího věku, trpící diabetem již řadu let. V práci se zaměřuji na různé atributy zátěže, ovlivňující každodenní život pacienta s diabetem. Pro lepší pochopení a přehlednost problematiky je práce rozdělena na několik kapitol a částí, pojednávající jednotlivě o vztahu pohybové aktivity a možných profitů z pravidelného, správně indikovaného pohybu u kompenzovaných pacientů. V práci jsou také popsány involuční změny, objevující se ve stárnoucím organismu a které je potřeba vždy zohlednit při výběru fyzické aktivity. Práce je doplněná o obrázky a grafy uvedené v příloze, pro lepší ukázku a nastínění této problematiky. V práci se snažím ukázat nejen pozitivní vliv pohybu u vhodně zvolené fyzické aktivity u pacientů s diabetem, ale také poukázat na možná rizika a nebezpečí, plynoucí z nesprávně zvolené terapie. V práci se snažím nabídnout možnost nahlédnout na tento typ terapie z několika různých pohledů a ukázat, že správně zvolená pohybová léčba v individuálně zvoleném rozsahu a provedení, by měla být mnohem častěji součástí dlouhodobého rehabilitačního plánu, a to především u pacientů, kteří jsou minimálně limitováni svým stavem...
Strach z hypoglykémie u pacientů s diabetem mellitem I. typu v kontextu s ošetřovatelským procesem
Tomanová, Iva ; Javůrková, Alena (vedoucí práce) ; Raudenská, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se věnuje strachu z hypoglykémie u pacientů, kteří mají diagnostikovaný diabetes mellitus 1. typu. Tato práce je rozdělana na dvě části. A to na část teoretickou, která se zabývá problematikou diabetu mellitu jeho charakteristikou, projevy, diagnostikou, léčbou a komplikacemi. Dále se teoretická část věnuje strachu, úzkosti, depresi a citovým vazbám neboli attachmentu. Empirická část této bakalářské práce je věnována strachu z nízké hladiny cukru v krvi ve vztahu k depresi, úzkosti, citové vazbě a dalším demografickým a klinickým faktorům. Závěr praktické části práce popisuje daný vzorek respondentů a stanovuje výsledky výzkumu. Výzkum k této práci byl založen na šesti dotaznících, které byly respondentům předkládány v tomto pořadí - nestandardizovaný anamnestický dotazník, průzkum nízké hladiny cukru v krvi u dospělých (HFS - II), Beckova sebeposuzovací škála úzkosti (BAI), Beckova škála deprese (BDI - II), Experiences in close relationships (ECR) a Generalizovaná úzkostná porucha - 7 (GAD - 7 ). Po zhodnocení dotazníku dle jejich skórovacích manuálu byly využity statistické nástroje. Metody které byly využity vycházely ze stanovených hypotéz o vztahu mezi danými promněnými a cílů práce. Analýzy vztahu byly založeny na těchto statistických metodách: Spearmanův korelační...
Potřeby žáků s diabetem I. typu navštěvující vybrané základní školy
Štajnerová, Dominika ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diabetes mellitus 1. typu je chronické onemocnění a diplomová práce se zabývá potřebami žáků s tímto typem diabetu na vybraných základních školách. V teoretické části se zabývám stravováním těchto žáků, edukací dětí a jejich rodin, problémy vznikající díky tomuto onemocnění a v neposlední řadě léčbou a druhy léčby diabetu I. typu. Zmínila jsem se také o možných psychických problémech, které mohou u dětí nastat. V praktické části jsem pak zjišťovala, konkrétní potřeby žáků trpící tímto onemocněním. V diplomové práci jsem si zadala jeden hlavní cíl, a to bylo zjistit potřeby žáků. Data byla opatřena nestrukturovaným rozhovorem s žáky z vybraných základních škol. Oslovila jsem přesně 12 respondentů se kterými jsem vedla rozhovory. Všechny rozhovory byly bez jediné komplikace a problémů. Se všemi oslovenými jsem se nejprve seznámila, abych navodila přátelskou atmosféru na nastávající rozhovor. Během rozhovorů bylo zjištěno velké množství dat ke zpracování. Díky rozhovorům jsem došla k závěru, že každý žák na základní školách trpící diabetem I. typu má určité potřeby. Například mají potřebu mít neustále mobilní telefon při sobě a v podvědomí potřebují vědět, že si mohou kdykoliv zavolat o pomoc. Dále žáci potřebují vědět, že se na ně nepohlíží jinak než na své zdravé spolužáky. Velmi neradi jsou...
Diabetes mellitus 1. typu u žáků základních škol - vybrané společenskovědní aspekty
DUŠKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá tím, jaké změny nastanou při záchytu diabetu mellitu I. typu u dítěte (mladšího i staršího) školního věku, jaký dopad má onemocnění na samotné dítě, jeho rodiče, blízké, zda to ovlivnilo jeho situaci ve škole. V teoretické části nastíním základní informace o metabolickém onemocnění diabetem mellitem I. typu a přiblížím opatření, která toto chronické onemocnění provází. Jak se mění život rodiny a obzvláště samotného pacienta. Jaká jsou možná úskalí a komplikace této nemoci a jaká opatření je vhodné nastolit ve škole a v mimoškolní péči o dítě. Cílem práce je zmapovat uvedená témata pomocí kazuistik. Jako metody budou uplatněny rozhovory s pacienty a dotazníky nebo rozhovory s jejich blízkými. Také považuji za významné odborné poznámky dětských diabetologů. Výstupem práce bude snaha o vyhledání možných zobecnění z různých pohledů na dané onemocnění. Individuální vnímání a prožívání jednotlivých respondentů.
Diabetes mellitus u dětí v mateřských školách
MIKEŠOVÁ, Denisa
Má bakalářská práce se zabývá chronickým onemocněním Diabetes mellitus I. typu u dětí předškolního věku. Mapuje potřeby předškolního dítěte s touto diagnózou a zkoumá připravenost učitelek na přijetí dítěte diabetes do podmínek mateřské školy. Má práce se skládá ze dvou částí, a to praktické a teoretické. V teoretické části se zabývám definicí diabetu I. typu. Dále popisuji specifika, která toto onemocnění přináší do života dítěte a související režimová opatření, která jsou důležitá pro kompenzaci diabetu. V praktické části zkoumám prostřednictvím dotazníku, jaká očekávání měli rodiče před umístěním svého dítěte do mateřské školy a jak bylo jejich očekávání naplněno. Dále se v této části prostřednictvím rozhovoru snažím zjistit, jaké mají učitelky informace o diabetu, zda znají režimová opatření diabetických dětí a co jsou schopny v oblasti potřeb dětí s diabetem naplnit.
Strach z hypoglykémie u pacientů s diabetem mellitem I. typu v kontextu s ošetřovatelským procesem
Tomanová, Iva ; Javůrková, Alena (vedoucí práce) ; Raudenská, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se věnuje strachu z hypoglykémie u pacientů, kteří mají diagnostikovaný diabetes mellitus 1. typu. Tato práce je rozdělana na dvě části. A to na část teoretickou, která se zabývá problematikou diabetu mellitu jeho charakteristikou, projevy, diagnostikou, léčbou a komplikacemi. Dále se teoretická část věnuje strachu, úzkosti, depresi a citovým vazbám neboli attachmentu. Empirická část této bakalářské práce je věnována strachu z nízké hladiny cukru v krvi ve vztahu k depresi, úzkosti, citové vazbě a dalším demografickým a klinickým faktorům. Závěr praktické části práce popisuje daný vzorek respondentů a stanovuje výsledky výzkumu. Výzkum k této práci byl založen na šesti dotaznících, které byly respondentům předkládány v tomto pořadí - nestandardizovaný anamnestický dotazník, průzkum nízké hladiny cukru v krvi u dospělých (HFS - II), Beckova sebeposuzovací škála úzkosti (BAI), Beckova škála deprese (BDI - II), Experiences in close relationships (ECR) a Generalizovaná úzkostná porucha - 7 (GAD - 7 ). Po zhodnocení dotazníku dle jejich skórovacích manuálu byly využity statistické nástroje. Metody které byly využity vycházely ze stanovených hypotéz o vztahu mezi danými promněnými a cílů práce. Analýzy vztahu byly založeny na těchto statistických metodách: Spearmanův korelační...
Specifické potřeby dětí s diagnózou diabetes mellitus 1. typu na středních školách
BOUBALOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá zařazením dětí s diagnózou diabetes mellitus I. typu na středních školách. Teoretická část je věnována problematice integrace a inkluze, stejně tak rozdílnostem v inkluzivním a integrovaném vzdělávání. Vymezuje žáka se specifickými vzdělávacími potřebami a dále žáka s onemocněním diabetes mellitus I. typu. Toto je také prozkoumáno z hlediska legislativy. Praktická část zjišťuje, jak jsou pedagogové informováni o onemocněních, omezeních či postiženích svých žáků s důrazem na onemocnění diabetes mellitus I. typu a zkoumá, zdali jsou schopni adekvátně reagovat na specifické potřeby těchto dětí. V této části je také věnován prostor žákům a jejich potřebám a očekáváním s ohledem na jejich onemocnění ve vztahu ke školní praxi. Závěrečná část se věnuje krátkému manuálu o onemocnění diabetes mellitus I. typu, který je určen především pedagogům a pedagogickým pracovníkům setkávajícím se pracovně s těmito dětmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.